Bezsenność,  Porady,  Sen

Wieczorne rytuały- jak polepszyć jakość naszego snu?

W czasach nieustannego pospiechu i nadmiaru stresu wiele osób boryka się z problemami związanymi ze snem. Mimo faszerowania się różnorakimi tabletkami i odwiedzaniem terapeuty nie widać pozytywnych rezultatów. Jak można samemu sobie pomóc w tej trudnej sytuacji?

Nie za krótko, nie za długo.

Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego jesteś wyspany po krótkiej nocy, a po 10 godzinach snu strasznie zmęczony? Nasz mózg potrzebuje dokładnie określoną dawkę snu, aby móc w pełni się zregenerować. Według najnowszych badań naukowych zaleca się spanie od 6 do 8 godzin na dobę. Jest to optymalna ilość, aby zaspokoić wszelkie potrzeby organizmu. Nie da się wyspać na zapas, czego wiele osób nie wie i potrafi w weekend spać nawet po 10 godzin, co wcale nie wpływa dobrze na ich samopoczucie.

Zero elektroniki obok łóżka.

Jedną z głównych przyczyn twoich problemów z zaśnięciem może być używanie urządzeń elektronicznych do późnych godzin wieczornych. Niestety większość z nas ma w zwyczaju zostawianie tabletu czy smartfona tuż obok łóżka, co kończy się przeglądaniem Facebooka do późna. Nie tylko cierpią na tym nasze oczy, ale przede wszystkim mózg, który pobudzony niebieskim światłem dostaje kolejne bodźce do działania. Tym samym nie możemy wyciszyć kotłujących się myśli i spokojnie zasnąć. Lekarze rekomendują trzymać tego typu urządzenia z dala od łóżka i przestać ich używać na co najmniej godzinę przed pójściem spać.

Czas na relaks.

Człowiek nie samą pracą żyje i potrzebuje chwili wytchnienia. Zadbaj o siebie i wpisz do terminarza czas dla siebie, którego nikt ci nie zakłóci. Postaraj się skończyć wszelkie obowiązki wcześniej i wygospodarować wieczorem chociaż godzinę na relaks. Zamknij wszystkie notatki, terminarz i laptopa, aby nic ci nie przeszkadzało. Sam wiesz jaki rodzaj odpoczynku odpręża cię najlepiej. Wybierz się na spacer, obejrzyj ulubiony serial lub po prostu ciesz się gorącą kąpielą z bąbelkami. Ze spokojną głową i rozluźnionymi mięśniami będzie o wiele łatwiej zasnąć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *